Проектот се спроведува: 24 август 2016 г. – 24 февруари 2017 г. (времетраење: 6 месеци)
Главен корисник: Mинистерството за образование и наука
Проектот е финансиран од Европската унија, Инструментот за претпристапна помош (ИПА), Повеќегодишната оперативна програма “Развивање на човечки ресурси” 2007-2013 год.
Вкупен буџет: 250 000 евра (85% од ИПА и 15% национално кофинансирање)
Партнери во спроведувањето на проектот
Институт за истражување на образованието (Варшава)
Министерство за образование и наука (Скопје)
Општата задача на Краткиот твининг проект е да го поддржи развојот на човечките ресурси преку модернизирање на системот за образование и обука, со особен фокус на пост-средното образование. Активностите се насочени кон поддршка на реформските процеси во пост-средното образование. Ова подразбира ажурирање на стратешките документи и на законодавството што е релевантно за оваа област, вклучувајќи ја и институционалната и организациската поставеност. Проектот е поделен во 4 компоненти кои ќе доведат до постигнување на 6 резултати:
Компоненти | Посредни резултати |
Компонента 1
Подготовка на сеопфатни документи за политики кои што ќе се базираат на докази, вклучувајќи го и законодавството |
1. Направена анализа на секторот за пост-средно образование со препораки за идни интервенции за подобрување и постигнување на резултати во секторот и идентификувани најдобрите практики во Европа, компатибилни со националниот контекст.
2. Ревидиран и ажуриран концепт за пост-средното образование и ревидирана и ажурирана постоечката законодавна рамка и подзаконските акти поврзани со пост-средното образование. |
Компонента 2
Усогласување на реформите со Националната рамка на квалификации |
3. Процедури кои ќе овозможат усогласување на пост-средното образование со Националната рамка на квалификации. |
Компонента 3
Зајакнување на врската помеѓу пост-средното образование и пазарот на трудот |
4. Првична процена на образовните потреби во рамките на пост-средното образование според барањата на пазарот на трудот во врска со специфичноста на селектирањето на приоритетни занимања.
5. Насоки за развивање на наставни планови и програми за пост-средното образование во соработка со приватниот сектор и социјалните партнери. |
Компонента 4
Поддршка на засегнатите страни и нивно вклучување во пост-средното образование |
6. Промовирано пост-средно образование и подигната свеста на родителите, учениците, работодавачите и пошироката јавност. |